Huisstijl ontwerpen

Huisstijl ontwerpen

 

 

Met de huisstijl wordt de volledige identiteit van je bedrijf bedoeld. Vooral grote bedrijven hebben echt een typische stijl waaraan wordt voldaan. Met een stijl wordt dus meer bedoeld dan bijvoorbeeld enkel een visitekaartje of iets dergelijks. Het gaat om de gehele identiteit van je bedrijf. Dus alle manieren waarop je naar buiten komt met je bedrijf, is het noodzakelijk om een gepaste huisstijl toe te passen. In dit artikel bespreken we een aantal zaken die passen bij je huisstijl ontwerpen.

 

Een logo

Een logo is zeer belangrijk voor een bedrijf. Het zorgt namelijk voor een bron van herkenning en juist dat is belangrijker dan ooit in een samenleving waarin steeds meer bedrijven opkomen, en er dus ook steeds moeilijker is om je te onderscheiden. Daarom moet je ook veel aandacht aan het logo besteden, want het is het fundament van je huisstijl. Ben je zelf niet ervaren in het maken van logo’s? Dan kun je ervoor kiezen om dit uit te besteden. Het is belangrijk om hier wat geld tegenaan te gooien, want het is het fundament van het bedrijf. Een logo kun je overigens voor eeuwig gebruiken, dus je haalt het er geld er weer gemakkelijk uit met een mooie omzet.

 

Website

Natuurlijk moet de website van je bedrijf volledig in de huisstijl zijn. Ook daar moet je veel aandacht aan besteden, want tegenwoordig is je website het visitekaartje voor je bedrijf. Vroeger was dat wel anders, vroeger was het zo dat een website iets was voor erbij, mag nog niet speciaal het visitekaartje voor je hele bedrijf. Tegenwoordig zijn er zoveel websites online, dat het voor het gemiddelde bedrijf moeilijk wordt om te concurreren op de functionaliteiten. Maar op het uiterlijke vertoon kun je natuurlijk wel concurreren. Daarom moet je je website voorzien van de unieke huisstijl die overigens ook past bij je logo.

 

Reclamefolders

Ook als het gaat om fysieke reclame maken, is het belangrijk dat men er iets in herkend. Daarom moet ook daar de huisstijl weer op een goede manier terugkomen. Maak dus reclamefolders en deel deze uit onder de mensen. Als je gebruikmaakt van sprekende kleuren, is de kans groot dat men je daardoor sneller gaat herkennen. Je reclamefolders moeten dus van een uitstekende kwaliteit zijn en de huisstijl in het bezit hebben. Met die combinatie weet je zeker dat je extra klanten gaat trekken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *